Finanční controller / business analyst (poloviční úvazek)
O pozici
Pracovní nabídka
Co Tě u nás čeká?
Naším cílem je, aby se finance posunuly na důležitou součást firmy, což nám pomůže zlepšit business a poskytovat majitelům, managementu, výrobnám i prodejnám lepší, přesnější a transparentnější informace a podporu.
Tvým hlavním úkolem bude zpracovávat dostupná data, analyzovat je a poskytovat kolegům informace o finančním a ekonomickém stavu firmy. Budeš pro majitele a manažery hlavní osobou za finance.
Budeš pomáhat majitelům a managementu pochopit finanční data, která jim pomohou k zlepšení rozhodování a plánování. Pomůžeš jim pochopit finanční a účetní procesy ovlivňující celkovou strategii firmy.
Budeš převádět data na smysluplné poznatky, na jejichž základě poskytneš doporučení majitelům a managementu, aby se mohli lépe rozhodovat.
Čeká Tě spolupráce a dohled nad externí účetní firmou, budeš jejich partnerem a zdrojem informací, aby výstupy z účetnictví správně a věrně zobrazovaly dění ve firmě. Budeš mít dohled nad udržením zavedených standardů a požadavků na zpracování účetních dokladů jako vstupu pro interní reporting.
Tvým hlavním nástrojem bude sofistikovaný systém interního reportingu o finančních i nefinančních ukazatelích. Očekáváme od Tebe jeho správu, udržování a další rozvoj. Důležitým úkolem bude průběžné a pravidelné sledování těchto dat a jejich analýza, sledování a odhalování možných trendů a tendencí a poskytování těchto poznatků majitelům i dalšímu managementu.
Tvým úkolem bude i sestavení plánu cash flow a dohled nad ním.
Čeká Tě zavedení plánování rozpočtů pro různá oddělení i výrobní a prodejní části firmy a sledování stavu těchto rozpočtů a odchylek. Budeš zodpovídat za analýzy skutečných nákladů i příjmů ve srovnání s rozpočtem. Ve spolupráci s majiteli a provozním týmem budeš sledovat trendy v nákladech i příjmech a identifikovat a doporučovat expanze, prodejní potenciál nebo iniciativy na snížení nákladů.
Budeš interním konzultantem pro finanční aspekty při zavádění různých novinek a interních projektů.
Těšit se můžeš na úzkou spolupráci s provozním týmem jako jedním z hlavních uživatelů dat. Paleta našich aktivit je pestrá, proto Tě čekají i další ad hoc analýzy.
Budeš zodpovědná/ý za shrnující prezentace hlavních poznatků, výsledků a reportů na pravidelných měsíčních obchodních poradách s majiteli a managementem.
Jde o samostatnou pozici v rámci back office. Musíš být tedy zběhlý ve stanovování priorit a organizaci vlastního času. Budeš reportovat přímo Provoznímu managerovi (COO).
Jak si Tě představujeme?
- už za sebou máš zkušenost v podobné roli nebo ve finančním plánování a analýze. Máš rozhled a znalosti ve financích a účetnictví, případně v reportingových nástrojích.
- máš analytické uvažování a zvládáš data zpracovávat i graficky. Umíš výborně pracovat s MS Excel (funkce jako VLOOKUP, SUMIF, COUNTIF a Pivot Tables).
- znalost Power BI by bylo velkou výhodou.
- jsi tvořivý/á a samostatný/á s proaktivním přístupem k práci. Tvá práce je strukturovaná a umíš do ní vnést pořádek a řád.
- není pro Tebe problém vysvětlit čísla "nefinančním jazykem" a předat informace srozumitelným způsobem každému.
- rozumíš potřebám managementu a vedení firmy, máš skvělé komunikační dovednosti.
- nebojíš se změn a umíš je i sám / sama iniciovat, tato pozice není jenom o udržování status quo. Naopak oceníme Tvojí aktivitu a iniciativu
Na co se u nás můžeš těšit?
Rychle za sebou můžeš vidět konkrétní výsledky své práce.
Máš zde velkou možnost ovlivnit směřování a budoucnost firmy. Budeš mít přímý přístup k majitelům a budou Ti naslouchat při zvažování svých zásadních rozhodnutí.
Flexibilní pracovní doba, možnost občasné práce z domova.
Podporu Tvého rozvoje a vzdělání.
Nejlepší zmrzlina v Praze a káva na pracovišti zdarma!!!
Sleva na firemní produkty.
Nástup možný ihned.